My Visitors

blogspot visitor counter

Monday, February 1, 2010

keledek kalau goreng pon sodap kan? :p

haha...tetibe ak teringat insiden satu ni..
ade la satu malam tu, kire baru lagi minggu ni.ade sorg budak cine 1st year masuk bilik aku.ala budak cine yg jd MC tok MPIS tu..


dengan muka innocent, dia ketuk pntu n masuk.ak pon tengok je die.pastu dia seraya berkata dkt syazwan.


"Wan, boleh pinjam topi keledek x?"


wan pon terpinga-pinga bila dengar.ak dah pelik tahap cipan dah bila dengar die cakap bnde tuh. takot tersalah dengar, si Wan pon tanye la balik kan.kot2 kitorg ke yang xkorek telinga hari tu.


"Hah? Topi keledek?"


dengan konfiden dan tanpa rasa serba salah, die pantas menjawab


"Aah,topi keledek"


Tuhan je la tahu betapa semput nafas aku menahan gelak.aku ngan wan pon cam xsampai hati nak betulkan dia.pastu die dapat TOPI KELEDEK die, terus keluar. direct lepas tu, aku ngan Wan bantai gelak gile babeng siap ketok2 meja lagi..hhahaha...klu die sebut "TOPI KELEDE" ke "TOPI KELADA" ke boleh lagi kot.ade lagi la bunyi "keledar" tu..ni sebut "keledek"...nenek aku dgr pon tercabut gigi palsu tahu?




"kak chantek, bagi keledek goreng singgit"
"keledek goreng je dik?.kuih bakar keledek xnak? sedap nih.."
"xpe la kak.duit xcukop"


pelik aku ngn dak Chinese ni.dorang klu jwab exam SPM BAHASA MELAYU on paper, bkn maen skor A1..hehe...xpe la..ak pon xmo gelak lebeh2..manusia kan.kkdg ade silap.


akhir kata "BAHASA JIWA BANGSA!!"


bintangkecik-ak x suke keledek goreng.xsodap pon.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...