My Visitors

blogspot visitor counter

Sunday, January 31, 2010

haish, teruk sangat nih!!


Noun1.trend-setter - someone who popularizes a new fashion
role modelmodel - someone worthy of imitation; "every child needs a role model"




ko tengok ak bagi definisi terus kat korg...trendsetter ni kira orang yang memulakan satu trend, n orang ramai follow trend tu.selalu nye fashion la kan..terror kan orang cam gini.


tapi aku bukan nak cite pasal trend fashion, tapi trend dalam bentuk perkataan yg semakin faymes dalam kalangan budak medic ni.ko taw pe?


" haish..ni teruk sangat ni..."


aku pon xtaw ntah sape yg start dulu ckap bnde ni.tapi yg penting ak dah bosan dengar dorang cakap cm gini.sehari dorg xgune perkataan ni, memang xsempurna la hari.nak bagi contoh penggunaan ayat ni ker? meh ak ajar sikit...


si A pegi lec 8.30pagi, padahal lec kol 8 pagi.si A dok sebelah B.B pon cakap.


B :weh asal lambat?
A: ak bangun lambat.malam td gi shisha
B: haish,ni teruk sangat nih!


xpon.contoh laen.si B masuk bilik si A.die tengok A tido dari kol 6ptg smpai 10 malam.B seraya berkata :


B : haish,ni teruk sangt nih!


nak contoh lagik, si B pegi jmpe si A dengan muka seposen lantas bersuara.


B : ko dah siap PBL x? nak pinjam bole?
A: haish, ni teruk sangat nih!...nanti pulang balik tahu.


kesimpulan nya, aku malas nak dgar dah trend gune ayat ni..copy paste betol...cube buat ayat sendiri...tp skrg ak dgr trend baru ko tahu.ko tahu pe?


"you got the point!"




ko rse trend cam gini ade nak ikot x?






astaghfirullah..lagha..lagha...hehe

5 comments:

radzi said...

Aku rasa haish teruk sgt ni...izzul selalu ckp...aku pun naik bengang...mcm bagus sgt je...sekali aku hentak dgn topi keledek baru tau...hahaha...you got the point 2 mcm yeyeh ckp je...

Tp aku ada trend baru...kalau kau nk ikut r...ni pun roommate aku yg ajar..."NI JE"...tu je la...sng kan...tp kalau nk tmbh bulu skit...kau ulg 2,3,4kali dgn nada constipation...mesti bengang kauw2nyer...hahaha...kalau xdpt jgk...jumpa aku...hahaha

Monty Mont said...

bgus betol trend ko..bdak2 ni suke tol ckp bnde tu kan..sehari msti sekali..

radzi said...

skrg ni aku dah jumpa port baik punya~bebas stress~kalau diorg turun port aku~aku flying kick~

Monty Mont said...

diorg? spe tu? mcm byk jek..bkn sorg ek?

radzi said...

ada la...mana blh bgtau kau~hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...