My Visitors

blogspot visitor counter

Thursday, April 1, 2010

Festival Seni Universiti Malaya (FESENI)

haha..kalau nak diikutkan, ni la 1st time aku pi tengok Malam Juara-Juara FESENI even dah dekat 3 tahun dok UM ni..so since 1st time, aku + Biskut + Kerol sanggup berpayung meredah hujan...dah macam pegi sawah jek.lipat sluar jean sampai ke lutut..haha..basah.naseb baek ade Lia yg baek hati bgi keta. Mula2 dapat keta, xtaw sape yg nak bawak sebab si Biskut + Kerol taw bawak auto jek..si Afiq lesen die beli..tu yg xreti tuh..hehe..


masuk2 je, terus start persembahan Juara Nasyid Kolej 12.personally, aku rse xde la hebat sgt kan..setakat gerak2 tangan yg nampak bagus...

ni peserta Kategori Nyanyian Asli kot..Rase2 die gak menang.agaknya dah xde orang nak masuk Kategori Nyanyian Asli & Irama Malaysia ni..orang ni yg jadi solo Nasyid, die jugak la yg nyanyi Asli...ade yg nyanyi Asli, pastu jadi solo Akustik..peh..siot jek.Tapi suare budak atas ni best la...

ni Juara Kategori Pop Band Kolej 4...serius aku xpenah dengar lagu die.Vokalis tu cam batang kayu kot.nyanyi xde expressi muke langsung.sakit hati aku..annoying gile..tapi suare die unik la..n btw, name pompuan tu bukan maen sedap lgi.RABIATUL ADAWIYAH...tapi tgk luaran die, mati2 igt name RUBY ke..haha.Senior aku pon ade..yg maen Goncang2 tu..pe ntah alat tu..

yeah!!..pompuan ni terbaek..Juara Kategori Nyanyian BI..pergh..konfem klu masuk AF9 ni leh menang..sedap weh...die nyanyi lagu "How Do I Live Without You"..

ni Juara Kategori Akustik Kolej 9.memang best la instrument die..cam lagu Dangdut jek aku dengar..Solo yg pompuan tu, siap masuk Nyanyian Asli lagi..sume orang dah kenal die..tp suare best la..

ni Juara Kategori Koir Kolej 9.Johan 6 tahun berturut-turut..mase aku dapat tahu 6th xmenang koir. aku pelik.sedap jek aku dengar...lagu pon best.Tapi bile aku dengar koir Kolej 9 ni, pergh...mmg SUPERBEST!!!...lagu Bujang Lapok boleh jadi koir..punye la kreatif..Salute...

ni Juara Kategori Dikir Barat Kolej 8. Memang naik syeikh kalau tengok dorg..memang mantap + power...

ni Juara Kategori Manifestasi Puisi Kolej 3.waktu MC announce performance dorg, sume org mengeluh..sebab Puisi kan..konfem ngantuk..tpi sangkaan aku dan audiens sume salah...best doh..Puisi pasal kematian...siap ade hantu lagi..tengok syok2 tgok pemuisi, tine2 muncul hantu belakang die dengan muka puaka..pergh..layan

ni Juara Kategori Boria Kolej 9...memang best..formasi memang terbaek..tp Tukang Karut die xde la best..tp menang Tukang Karut Terbaik lak..aku suke kostum dorang..bpe la bajet sume tu kan...juara dapat RM 500 jek hmm...

BOLLYWOOD time!!...ni bukan bollywood, tapi Juara Kategori Tarian India Kolej 7.memang kelakar...ko bayangkan macam cite Hindustan.Bila dorang menari, siap ade jalan cerita..tpi yang ni tukar jadik Bahasa Tamil...tergelak aku..

ni Juara Kategori Tarian Kreatif Kolej 5.memang complicated gile tarian die..time Final Tarian Kreatif, aku pegi la tengok..pergh...cam pro doe sume menari.6th jek yg cam bese2..dorg mcam buat performance kt Istana Budaya jek aku rase..memang hebat..

ni kitorang mase nak balik...takut kerol bawak keta..hehe


ni gambar terakhir...

JUARA KATEGORI TARIAN CINA KOLEJ 7
 
 SAMA X? NI LA :
" BAKAL JUARA KATEGORI TARIAN CINA KOLEJ 2+6 FESENI 2010"

SIAP KO KOLEJ 7!!..SEE U NEXT YEAR...HAHA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...