My Visitors

blogspot visitor counter

Monday, April 20, 2009

Cintailah Yang Maha Esa


Aku sentiasa berpegang pada satu perkara...setiap musibah atau kegagalan yg aku dapat,mesti disebabkan dosa2 aku yg lepas...benda ni aku perasan berdsrkan pengalaman aku jugak... contoh nye exam...klu aku ni sentiasa lupakan Dia, Dia pasti akan lupakan kita... tpi aku kekadang sedih jugak bile perkara ni xberlaku pada semua org.. contoh nye , bile ade sorg budak ni selalu gak wat jahat, tapi selalu jek berjaya..ade tu siap dapat belajar oversea lg..perangai teruk tapi result still gempak... aku pon nak sedapkan hati anggap tu semua dugaan die...tp sampai bile??? aku kekdang frust gak kan..tp memang salah sendiri..xleh salah kn sesapa.. cuma,aku selalu terpikir, adakah ini semua hukuman utuk ak kt dunia ni sebagai hukuman dosa2 kecil2???...aku penah terdengar benda2 macam ni.. Ya Allah..Kau dekatkan lah aku pada Mu di saat susah dan senang..Amin...

2 comments:

radzi said...

tpi aku kekadang sedih jugak bile perkara ni xberlaku pada semua org(xbaik mon doakn keburukan org lain...sebab rahmat ni ada 2 jenis...satu diberi untuk mendekatkan dgn allah...satu lg untuk menjauhkan....)...CINA mcm tu lah mon oi...ni CIK KIAH SUKA PETAI nak tambah sikit la ye...DATUK LIMUN RAGU-RAGU...aku pun selalu gak pikir macm tu..tp last2...*ade aku kesah???hanjing betul la...

Anonymous said...

bukan mendoakan la Mr Radzi...cuma nasib kita berbeza kan...dan aku terasa bile mendapat nasib yang xsebaik mereka...salah sendiri...cintailah yg Maha Esa..baru Dia mencintai hambaNya kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...