My Visitors

blogspot visitor counter

Sunday, November 7, 2010

7 Terbaek : My Superhero

So my 1st post for "7 Terbaek" ni pasal "My Superhero" masa kecik2. Senang cakap ni la kartun2 superhero yg aku tengok masa aku kecik2.Waktu maseh lagi berhingus + cumel lagi.hehe..

1) Mighty Morphin Power Rangers

Aku xleh miss tengok cite ni.Ak berani bet la yg cite ni sume budak pon tengok time kicik2. Best kot.Aku suke cite ni sebab setiap Rangers tu ade robot masing2. Rangers time ni konsep Jurassic Park gitu. Yang Rangers Merah ade robot T-Rex, Rangers Biru ade badak sumbu, Rangers hitam ada gajah, Rangers Kuning ade harimau, Rangers Pink ade burung Dinasour tu. Aku paling suke tgok part bile sume haiwan2/robot2 ni bercntum n jadi Megazord.Best kot!. Alpha 5 yg jaga pangkalan Rangers tu pon cumel...teringat die sebut "Ai yai yai!"..haha...pastu dlam cite ni ade musuh die, si pempuan yg muke cm Jepun tu.Name die Rita Repulsa. Tiap kali die nak lawan, die baling bom raksasa dari planet mne tah...memang best

 *power rangers putih pon de gak*












2) Ultraman Taro

kalau korang tanye aku nme2 Ultraman, memang aku xtaw. Yg aku taw for sure Ultraman Taro, Seven, Cosmo, Bapak Ultraman, Mak Ultraman, Nexus.tu pon aku xtaw cmne nk bezakan sume tu. Bagi aku, setiap ultraman ade zaman die.Masa zaman aku, ultraman Taro.Best.Ngn tanduk die lagi. Then seronok bile tengok ultraman jadi besar and rumah + bangunan sekeliling die jadi model + fake. Cam kiut.Haha..Aku rase sume org dh boleh hafal scene ultraman.bila nk ending, ultraman akan jatuh n kalah pada raksasa.Pastu lampu emergency dkt dada die tu pon menyala. Ak de terbce, org cakap lampu tu berkelip bile ultraman lebih 3minit xberlawan..what the..haha..tp memang memorable la tgok ultraman ni. Tapi bile skrg ni ultraman kluar kt TV, xde rase nak tgok lak. Sebab aku suke Ultraman Taro jek. :)




 *sje je nak selitkan gmbar mak ultraman.sebab die HOT! cam janda berhias.haha...*

 *lihat lah betapa fake nye bangunan tu smua!*

*family ultraman yg ntah berapa generasi ntah*


3) Xmen

yg ni pon aku suke. Aku suke sebab setiap hero die ade power masing2 yg unik.aku paling suke Wolverine + Gambit.Ak pon xtaw npe aku suke gambit.sebab mcm best tengok die baling kad terup tu. Storm pon aku suke.Bile XMen ni kua jd muvie, ak cm bosan pon ade sebab cite die xhabes2 pasal Cyclop + Jean Gray + Wolverine. Watak2 laen dlm kartun xbanyak pon. Watak cm Jubilee, Gambit, Beast xdikembangkan pon. Kalau muvie XMen tnjuk byk hero die, msti best gile.

*storm*
*cyclops pujaan gadis...pujaan la sgt..*
*gambit yg cool*

*jubilee*

*wolverine yg emo2*
*prof X yg agak cacat di situ.haha*

*rogue yg hot*

*beast*


*jean gray yg bajet cun*




4) Thundercats
aku hamper2 lupe cite ni.Naseb baek aku terbce somewhere kt internet. best kot.Hero die ntah pe nme ntah, tiap kali nak kluarkan pedang die jerit "Thunder,Thunder,Thundrcat!!".haha..tu je actually yg aku ingat.Then xsilap aku, aku suke Thundercat yg pmpuan@betina tu..haha..xsilap nme die Chitara.Kalau sebut Thundercat, aku mesti teringat aiskrim coklat yg btang tu. Sebab aiskrim tu jatuh kene baju aku mase aku nak tiru Thundercat kuar kan pedang tu.Habes bertanda baju.








5) Flashman
aku sikit lagi nak lupe cerita Flashman ni.Aku teringat balik bile nmpak Yeye bukak cite ni kt YouTube.Waa!!...best jugak.aku xberapa ingat sangat cite ni.Tapi aku suke kostum dorang. Then, aku pling ingat kalau dorang nak bunuh raksasa tu, dorang cntumkan pedang dorang, then jadi satu alat mcm Machine Gun.Then dorg bergabung tembak raksasa gune bnde alah ni.hehe...






6) Keluang man
Super heromelayu. jalan cite die best gak.Pasal Burhan + Samad yg duk dekat Tampoi, jadi Keluangman + Tiongman. Suke bile tengok Inspektor Sahab die.cm Karam Singh Walia jek.haa..Episod yg aku pling ingat mase dorg lawan Superhero prmpuan yg kucing tu.Meow kot nme die. Teringat cm Catwoman Vs Batman.OST cite ni pon konfem ramai yg dah hafal dah..








7)Sailor moon
yeah.aku sangt berani mengaku aku tgok Sailor Moon.So what?? Budak2 lagi kot.haha..klu nk compara Dragon ball + Sailormoon, aku lg byk tgok cite ni.hahaha...ala..ak berani potong jari cakap ade je dak laki tgok SailorMoon selain aku.hehe...cite ni best sebab stp gurl tu ade kuasa + nme planet die sendiri.aku paling suke Sailor Venus.Sebab die hot.hehe..Sailor Jupiter aku suke gak.Tapi die cm muscular sngt.hehe..siap boleh hafal dah scene2 bile Mamoru Chiba/Tuksedo Bertopeng/Pahlawan Tsukekage nak datang tolong Sailormoon. Cute kot sailors2 ni. Sailormoon baby yg kecik tu pon best.


*Pahlawan Tsukekage*

 *Tuksedo Bertopeng*

*Mamoru Chiba*








*Sailor Venus--my fav!! *

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...